nedeľa, 1. augusta 2010

Lenivá nedeľa :)

Vstala som asi o 10tej na to, že sa Dani pozerala či spím. Myslela som si, že už sú všetci hore a napriek strašnej únave som si zobrala veci a šla sa osprchovať, ale keď som šla do kúpelne okolo kuchyne, Dani na mňa zavolala, že sa mám ísť najprv naraňajkovať. Tak som šla a Maria-Antonia nám (nám dvom) urobila lievance a omeletu + džús (džúsy si robia ľudia sami, z ovocia, teda zdravšie už byť nemôžu). Nenájdete tu džúsy ako u nás, tu je toľko ovocia, o ktorom na Slovensku ani nevieme a mnohé druhy sú pestované len kvôli výrobe džúsov. Každý deň nájdem nejakú novú príchuť. Takže tak.
Teda som sa najedla a šla osprchovať. Potom som šla k Nati do izby a pozerali sme rozprávky, neskôr aj s Dani. Okolo 11stej prišli rodičia v pyžamách a boli prekvapení, že už som osprchovaná. Pozerali sme ďalej rozprávky asi do druhej, potom šla Dani na tenis a rodičia donútili Nati vstať a ísť do sprchy. Najedli sme sa a prešli asi 10 krokov k vedľajšiemu domu, kde žijú rodičia host-otca. Tak sme tam boli asi 2 hodiny a rozprávali sa. Teda oni sa rozprávali, ja som počúvala. Už väčšinou rozhovorom rozumiem ale s komunikovaním, je to horšie. Vždy keď ma niekomu predstavia, začnú ma chváliť. Vtedy sa cítim ako nové auto. Vraj som veľmi šikovná, lebo som tu len 4 dni a už všetkému rozumiem. Chvália ma, lebo som sa naučila španielsku básničku, typu erre con erre- cigarro a vraj je veľmi ťažká, kvôli tomu rr a veľa ľudí, zo zahraničia to nevedia vysloviť. Vôbec mi to nepríde ťažké.
Raz som hovorila s otcom o tom, že my Slováci sme veľmi adaptabilný čo sa týka jazykov, pretože nemáme nejaký výnimočný akcent v to  našom a preto, je pre nás ľahšie učiť sa cudzie jazyky ako napr. Francúzom či Rusom, ktorí majú určitý výrazný akcent. Aj túto moju teóriu radi hovoria ľuďom, keď ma predstavujú. Vraj súhlasia, lebo ako Slovenka mám veľmi čistú angličtinu a čistú španielsku výslovnosť. Potom ma chvália, lebo vraj ovládam angličtinu, slovenčinu, trocha francúzštinu, viac-menej češtinu a učím sa španielsky. Najnovšie všade hovoria ako rýchlo som sa naučila tancovať španielske tance. Jednoducho o vás hovoria akoby si vás práve kúpili nové auto a chceli ľuďom ukázať ako si dobre vybrali. Tieto momenty nemám rada, lebo neviem ako mám reagovať a čo mám povedať a zastaviť ich nie je slušné ale verte mi, nieje to dobrý pocit. Dnes mi dokonca spomenuli, že ak už budem vedieť neskôr plynule španielsky, mohla by som učiť španielske deti po anglicky, lebo vraj tu majú zlých učiteľov. Na to som im povedala, že si nemyslím, že mám natoľko dobrú angličtinu ale oni tvrdia, že podľa nich áno a že uvidíme teda neskôr. Očividne si ma zidealizovali. Babka mi urobila kávu ale bola taká zima, že sme šli dnu. Naozaj je tu veľká zima. Ľudia tu v tomto počasí nosia niečo ako zimušné bundy. Zo začiatku som sa čudovala, veď nikde nie je ani stopy po snehu, ale teraz to už vidím bežne pričom zima tu je ako u nás v jeseni. Boli sme vo vnútri ich domu a oni sa rozprávali, ja vlastne ani neviem o čom.
Výhoda: nerozumiem im a môžem rozmýšľať nad čím chcem a ich slová ma nevyrušujú.
Nevýhoda: keď sa ma opýtajú čo si o tom myslím, musím najprv zistiť o čom hovorili.

Keď sme konečne prišli domov a ja som sa prezliekla, povedali mi, že ideme na pizzu. Znova som sa obliekla a šla. Zavolali tam skôr a teda keď sme prišli, už nám ju len dali na stôl. Bol to veľký tanier, na ktorom boli asi tri druhy pizze a samozrejme ako prvý kúsok mi zo žartu ponúkli ten so zeleninou, na ktorej bola halda cibule. Vedia, že ju nejem a keď robia na obed šalát a podobne mne ju do neho nedajú ale stále sa snažia naučiť ma ju jesť.
Konečne sme prišli domov. Ja som sa prezliekla, pobalila do školy (čo je u mňa prázdna tašk)a a teraz tu sedím a asi 2 hodiny a píšem zážitky za posledné 2dni.
Fúha, o menej ako 6hodín vstávam.

Buenas noches :* !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára